Ne (re)adaptăm din mers. Servicii de ghidaj montan pentru grupuri mici Detalii

Avem peste 7.500 quizuri publicate, majoritatea în limba română, din toate domeniile posibile. Interviu cu Constantin „Noro” Ferșeta de la Kidibot

30 martie 2020

Continuăm Jurnalul de Criză cu un interviu dedicat celui mai mari aplicații mobile de quizzuri pentru copii din România – Kidibot. Idei pentru copii în timp ce stăm acasă!

Salut Noro. Ești un om cu o vastă experiență în marketing și proiecte educaționale pentru copii. În prezent, vârful de lancie al activității tale este Kidibot, cea mai mare aplicație mobilă de cursuri și quizz-uri online pentru copii din România. Zilele aceasta, pe fondul distanțierii sociale, activitatea online de orice fel, inclusiv cea educațională, a explodat, iar proiectul tău a deveni și mai relevant pentru public.

Aș  vrea să discutăm un pic de cum s-a născut Kidibot, unde este în prezent și ce planuri de viitor aveți. Să o luăm cu începutul.

Alexandru Codreanu (A.C.): Cum și când a început povestea Kidibot? Ce te-a inspirat să demarezi acest proiect?

Constantin (Noro) Ferșeta (C.F.): Acum aproape 3 ani de zile, având 2 băieți care ajungeau la școală, am zis să facem un sistem prin care să îi motivăm să citească și să învețe mai mult. Având în vedere că deja aveam aproape 10 ani de experiență ONG-istică și făcusem o grămadă de acțiuni pentru copii pe offline, am zis să împușcăm și capra și varza, astfel încât să ne ajutăm proprii copii, dar și câteva milioane de alți copii. Nu de alta, dar este foarte obositor și costisitor să faci acțiuni offline.

Așa că ne-am făcut planul, am vorbit cu învățătoarea, cu profesori, cu diverși experți educaționali și am aplicat la un proiect de CSR de la Electrica, pe care de altfel l-am și câștigat. Așa am primit primii 10,000 euro, care ne-au ajutat să demarăm proiectul.

A.C.: Cum au fost primii pași Kidibot? Cum a primit publicul acest proiect?

C.F.: Am lansat în aprilie-mai 2017, inițial doar cu 333 quizuri de lecturi. După ce am început să câștigăm premii, alți oameni mai deștepți ca noi ne-au spus că ar trebui să extindem și pe matematică, fizică, chimie, etc. Așa că am făcut asta. Și părinții și profesorii și copiii au fost foarte entuziaști, pentru că era vorba de educație prin joacă. Cam nimeni nu vrea să învețe în sistemul clasic, dar toți copiii vor să se joace. Așa că noi am îmbinat utilul cu plăcutul. Acum am depășit 7500 quizuri.

A.C.: Cât de ușor a fost să vă dezvoltați? Ce a facilitat și ce a îngreunat acest proces?

C.F.: Interesul este mare, dar nu există obiceiul plății online. Oamenii vor gratuit. Romanii nu plătesc pentru educație online, în special pentru copiii lor. În străinătate este altceva. Educația privată înseamnă de cele mai multe ori afterschool-uri, care reprezintă o modalitate ideală de a scăpa de copii pe perioada în care nu se poate nimeni ocupa de ei, un serviciu de externalizarea al întreținerii copiilor.

Surprinzător, majoritatea părinților români nu simt nevoia de educație pentru copiii lor și nu sunt dispuși să facă mai nimic în această direcție. Mulți sunt frustrați de nivelul copilului lor, dar nu consideră că e vina sau problema lor. Consideră că altcineva trebuie să facă asta (Guvernul, școala, profesorii, oricine, dar nu ei).

A.C.: Unde este Kidibot acum? Care este publicul vostru actual? Câte module și quizz-uri aveți în portofoliu? Din ce domenii?

C.F.: Kidibot acum este în Romania, unde avem copii din peste 53% din școlile din țară, dar și din SUA, Canada, Italia și Moldova. De departe, România are cea mai mare pondere. Dar și SUA crește – avem aproximativ 2,000 de școli acolo.

Vorbim cu copiii, cu părinții și mai ales cu profesorii lor.

Avem peste 7.500 quizuri publicate, majoritatea în limba română, din toate domeniile posibile. De la istorie la fizică cuantică, de la educație civică la matematică, de la biologie la educație financiară și sport.

Platforma este una foarte complexă, pentru că trebuie să păstrăm interesul copiilor ridicat luni și ani de zile, astfel încât să se creeze acele obiceiuri corecte.

Există un nivel narativ – extratereștrii Crocobeți care atacă Pământul prin lene și prostie, iar copiii sunt singurii care pot să salveze planeta, dovedind că citesc și învață. Ei răspund la quizuri, dovedesc că au citit Harap-Alb, lecția la fizică, chimie, istorie, C++, etc, etc. Răspunzând corect, primesc puncte și cresc în clasament, atât individual, cât si pe echipe. Primesc diplome, certificate de cititor, de astronom, de matematician, de geolog, etc.. Exista bătălii, misiuni, questuri, Antrenamente de Matematică ale Forțelor Speciale Kidibot, contra-spionaj, etc.

Copiii care fac fapte bune primesc insigna de STÂLP AL COMUNITĂȚII / EROU LOCAL + puncte bonus + faimă.

Au acces la videouri interesante, din care învață tot felul de lucruri. Au Micro-Cursuri în diverse domenii (educație financiară, educație media, etc)

A.C.: Cum vă afectează noua distanțiere socială?

C.F.: Ne avantajează, pentru ca sunt mult mai mulți copii care intră acum online pe platforma Kidibot.

A.C.: Cât de utilă consideri a fi introducerea în aplicația Kidibot a unor module care învață copii să facă sport acasă?

C.F.: Deja avem quizuri care pun accent pe educație sănătoasă. Dar focusul primordial este pe antrenarea creierului. În schimb, o minte sănătoasa trebuie să aibă obligatoriu și un corp sănătos. Și un corp sănătos trebuie menținut prin proceduri corecte. Kidibot poate face acest lucru și este pe lista de TO DO, dar ordonat, funcție de priorități 🙂

A.C.: Ce planuri de viitor mai aveți? Te tentează să îți lărgești publicul dincolo de școlile și liceele din România și diaspora?

Pentru noi, finanțarea proiectului pe termen scurt este punctul slab. Până acum am aplicat la foarte multe proiecte, pe o mică parte le-am și câștigat și astfel am putut să mergem mai departe.

Planurile noastre de viitor sunt legate indisolubil de modalitățile prin care putem să le susținem financiar. Donațiile părinților din România și alte țări sunt o sursa vitală pentru acest proiect. La fel si finanțările venite din partea companiilor.

,

Pentru mai multe informații nu ezitați să ne contactați la telefon 0720 328 888 sau email: contact@nogravity.ro

Săptămânal, la NoGravity Club organizăm evenimente social-educative pentru copii și familie. Pentru confortul tău am centralizat într-un singur loc atelierele, taberele și excursiile noastre. Verifică periodic calendarul activităților pentru a-ți putea rezerva din timp un loc la evenimentele noastre

Vezi calendarul
Află primul

Primește ofertele și noutățile pe mail